System ERP to oprogramowanie służące do zarządzania firmą i planowania jej zasobów. System ten działa w oparciu o jedną bazę danych, która zawiera wszystkie informacje dotyczące każdego z obszarów działalności firmy.

Korzyści płynące z systemu ERP

Wdrożenie systemu ERP jest kosztowne i daje następujące korzyści:

– lepsze kontrolowanie procesów jakie zachodzą w firmie,
– monitorowanie dostaw i obniżenie kosztów,
– płynniejsze planowanie produkcji i wzrost jej efektów,
– wydajność w wykorzystaniu zasobów firmy,
– ograniczenie błędów i podejmowania złych decyzji w firmie,
– dostęp do danych,
– automatyzacja procesów firmy,
– szybszy czas reakcji,
– poprawa standardu obsługi klienta,
– szybka realizacja zamówień,
– poprawienie jakości pracy pracowników,
– pozytywny wpływ na płynność finansową,
– lepsza współpraca działów firmy,
– wsparcie w rozwoju przedsiębiorstwa.

Do czego służą system ERP?

System ten kiedy dobrany jest odpowiednio do przedsiębiorstwa służy do kontrolowania procesów oraz potrzeb firmy, którymi są:
– planowanie oraz realizacja procesów produkcji, którymi są kontrola surowców,
– wspieranie w planowaniu grafików, szkoleń oraz czasu pracy,
– kontrola terminów oraz harmonogramu produkcji,
– zbieranie oraz analizowanie danych związanych z kosztami produkcji oraz procesami sprzedażowymi.

Kiedy wdrożyć system ERP?

W obecnych czasach wymagane jest produkowanie dużej ilości towaru w szybkim czasie, małym kosztem. Firmy spełniające te warunki mają szansę odnieść sukces. System ERP pomaga zdobyć wiedzę o zasobach oraz zadaniach i procesach jakie zachodzą w firmie. Dzięki uzyskaniu tych danych można usprawnić codzienną pracę przedsiębiorstwa poprzez zautomatyzowanie czynności, które są powtarzane oraz kontrolowanie procesów z harmonogramem prac.

System ERP umożliwia dobranie funkcji w danej firmie i wdrażanie ich stopniowo. Warto zainwestować w system aby sprostać oczekiwaniom klientów oraz być lepszym od konkurencji. Ważnym obszarem, któremu trzeba poświęcić dużo uwagi jest obieg informacji pomiędzy firmą a klientem. Klienci bowiem oczekują otrzymania szybko zrozumiałych informacji na temat konkretnego produktu, jego etapach tworzenia oraz wsparcia technicznego w razie powstawania problemów.

Artykuł powstał we współpracy ze specjalistami z firmy BPSC

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here