Manekin to świetne rozwiązanie do każdego butiku. Jednak sama jego obecność niewiele da. Trzeba dopasować odpowiedni model do posiadanego asortymentu oraz aranżacji sklepu. W tym artykule podpowiemy Ci, jak to zrobić.
Jakie manekiny do sklepów najlepiej się sprawdzają?
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na powyższe pytanie. Dużo zależy od konkretnego sklepu. Jeśli znajduje się w nim asortyment kierowany do dzieci, do promocji odzieży najlepiej wykorzystać manekina dziecięcego. W przypadku sklepów dla młodzieży warto postawić na nowoczesne modele w dynamicznych pozach. W butikach z odzieżą sportową sprawdzą się manekiny ruchome lub manekiny torsy. Z kolei manekiny do sklepów luksusowych powinny być statyczne, najlepiej abstrakcyjne. Manekiny w jasnych kolorach wyraźnie podkreślą barwne stylizacje, a przy tym ich nie przytłoczą. Za to ciemne doskonale nadadzą się do białych strojów. Jeśli chodzi o sam typ urody, najlepiej wybierać modele uniwersalne, bez peruk czy rysów twarzy. Dzięki temu unikniemy sugerowania, jakoby dany outfit nadawał się tylko do określonej aparycji.
Manekiny do sklepów – stwórz efektowną ekspozycję
Samo posiadanie odpowiednich manekinów sklepowych to jeszcze nie wszystko. Trzeba też zadbać o właściwą ekspozycję. Manekiny świetnie zdobią wystawy, przyciągając tym samym wzrok przechodniów. Dobrze, gdy ekspozycja składa się nie tylko z manekinów całopostaciowych, ale również z torsów i ekspozytorów. Wtedy uda się zaprezentować ubrania, ale też akcesoria. Na szczęście wiele różnych modeli manekinów znajdziemy na stronach takich jak https://sklep.moremannequins.pl/. Manekiny do sklepów powinny mieć zmieniane stylizacje w zależności od pory roku. Latem najlepiej postawić na zwiewne sukienki, stroje kąpielowe i bluzeczki w jasnych lub neonowych kolorach, a zimą na płaszcze, swetry i kurtki. Dobrze też informować klientów o pojawieniu się nowej kolekcji poprzez przebranie manekina w ubrania z nowej partii. To sprawi, że chętnie odwiedzą butik, by sprawdzić dostępny asortyment.