Nauka dziecka jest bardzo ważna, zwłaszcza, że w młodym wieku dziecko bardzo chętnie przyswaja naukę i szybciej zapamiętuje różne reguły. To doskonały moment, by zacząć uczyć dziecko poprawnej pisowni i zasad ortografii.
Przeczytaj też: http://www.blogprasa.pl/ortografia-dla-dzieci/
Jak uczyć dziecko?
Dziecko można uczyć na wiele sposobów. Również przez zabawę. Wiele zestawów ćwiczeń oferuje właśnie taką formę nauki. Jednakże najważniejsze jest to, by poświęcić dziecku w trakcie nauki całą swoją uwagę i być równie skupionym na jego aktywności.
Możecie zakupić gotowe zestawy ćwiczeń dla dzieci, w zależności od tego w jakim przedziale wiekowym są i w domu wspólnie się uczyć. Pamiętajcie jednak, że to bardzo ważne, aby poświęcić dziecku całą swoją uwagę, spokojnie tłumaczyć poszczególne zadania i zasady.
Wspólne dyktando
Ze starszym dzieckiem możecie zorganizować domowe dyktando. Wówczas weźmiecie tekst z ulubionej książki waszego dziecka i będziecie mu je powoli dyktować, a ono będzie pisać na kartce. Pamiętajcie jednak, aby tekst nie był zbyt długi, a także, abyście dyktując robili odpowiednie pauzy z podpowiedzią dotyczącą interpunkcji.
Jeśli jednak chcecie skupić uwagę dziecka tylko na ćwiczeniu ortografii, to dyktujcie mu tekst z uwzględnieniem znaków interpunkcyjnych. Dobierzcie trudniejszy tekst, w którym chowają się różne pułapki ortograficzne.
Nie zapomnijcie jednak o odpowiednim przygotowaniu dziecka do pisania dyktanda. Najpierw musicie je nauczyć zasad ortografii. W tym celu powinniście dużo ćwiczyć, zwłaszcza pisowni słów kreskowanych. Ważne jest by dziecko rozumiało, dlaczego się je stosuje i dlaczego jest dana zasada.
Dzieci są ciekawe świata i lubią wiedzieć, zatem zaspokajajcie ich wiedzę spokojnie tłumacząc na prostych przykładach. Nie traćcie cierpliwości przy wspólnych ćwiczeniach! Dzieci zapamiętają tę naukę do końca swoich dni i lepiej, żeby nie miały żadnego urazu do prawidłowej pisowni. Będzie im to potrzebne do końca swojego życia.
Zobacz też: http://silawnas.pl/moja-rodzina-jest-dysfunkcyjna/